piątek, 14 września 2012

papiś, papiś, papiś i ja

Już prawie trzy tygodnie jestem szczęśliwą właścicielką, pewnej małej oziczki o wdzięcznym i imieniu April oraz o niezłomnym, a zarazem wspaniałym charakterku.


Szczerze powiem, że na początku pierwszego tygodnia z małą, byłam... jak by to powiedzieć... Wątpiłam. Wątpiłam w nią. Wątpiłam w moją kochaną Api. Myślałam że wszystko jest nie tak i efekty naszej pracy chciałam już, od zaraz, za dużo wymagałam, przez co zrażałam i siebie i ją. Myślałam że wszystko będzie pięknie jak w bajce, ale przecież nikt tak nie powiedział. Tęskniłam za moim spokojnym, starym życiem tylko z Kają, ale szybko mi minęło. Jeśli miała bym teraz wybór - wrócić do tamtych czasów  czy zostawić wszystko tak jak jest teraz, oczywiście, bez zastanowienia wybrała bym to drugie. W April dostrzegłam niezwykły potencjał, wspaniałą chęć zabawy i pracy. A teraz jak głupia zadaje sobie pytanie jak ja mogłam w nią wątpić?! Jest wspaniała! 

Teraz mamy jednak mały problem z socjalem. Ponieważ, niestety mieszkamy mówiąc krótko i po chamsku na Wsi (grrrr) Niby ma to swoje plusy, spokój, mały ruch itp. Ale ostatnio stwierdziłam, że ja już mam po dziurki w nosie tego spokoju! Ma się coś dziać do cholery!  I teraz powiedźcie mi proszę jak ja mam socjalizować psa? Na wiochę wychodzimy w godzinach szczytu, czyli gdy jest największy ruch (mówiąc to mam na myśli jednego człowieka w promieniu 100m, czasami przytrafi się "bezdomny" pies) No i rzeczywiście jakiś socjal to jest, ale na kolana nie powala. 20 min drogi od nas jest miasteczko (Ząbkowice Śląskie) no ale prawa jazdy jeszcze nie mam, a rodzice jak to rodzice czasu nie mają. (chociaż nie chce zapeszać, ale może w ten weekend się uda) Psie przedszkole najbliżej we Wrocku, też za bardzo nie ma nas kto wozić. Swoją drogą nie wiem jak by będziemy jeździć na agility :( Także z tym nieszczęsnym socjalem jest słabo.
       


Powoli, bardzo ale to bardzo powoli wkraczamy w świat frisbee! Na razie tylko ćwiczymy obieganie i wyciąganie dysku z ręki po czym szarpanie. Na razie nie rzucam jej rolerków, ponieważ nie mamy jeszcze dostatecznie wypracowanego aportu, także z tym się jeszcze wstrzymamy. Jednak myślę, że ten oziczek jest idealny do tego typu aktywności. Uwielbia skakać (co prawda nie pozwalam jej wysoko, ani często ale żeby zwyczajnie wyjąć frisbee z ręki ona podskakuje) myślę więc, że to jest właśnie dla nas, no i może spróbujemy z agility. Jednak najgorzej jest poza ogrodem. Nie potrafi za bardzo się  skupić na piłce, na żarciu jeszcze tak, ale na zabawce - nie :( Myślę, że to kwestia czasu i socjalizacji, z którą jak wiecie u nas jest słabo. No ale zobaczymy jak to będzie.


Aport!
Poruszę jeszcze temat relacji April z Kają. Jest booomba! Kaja w pełni ją zaakceptowała i nie ma nic przeciwko nawet jak zagląda jej do klatki. Zaczyna nawet się z nią bawić. Czasami ją trochę pogryzie, poganiają się, ale Kaja nie zawsze ma jednak na coś takiego ochotę. Na szczęście April wie kiedy przestać i kiedy Kaja nie ma ochoty, mała zwyczajnie jej się nie narzuca.



To i to chyba by było tyle. Zachęcam żebyście klikali w ten link: http://www.kinomaniak.tv/pp/sunrise12   Każde kliknięcie nabija mi 5 pkt. na kinomaniaku, także nie oszczędzajcie :P



No i oczywiście, obowiązkowo, film podsumowujący:



27 komentarzy:

  1. Jaka świetna mała! Filmik przesłodki, i przeuroczy! Niech wam się żyje dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteście wspaniali ! :D
    April jaka już duża :) Jest śliczniutka :D
    Też mieszkam na wsi :D Są też plusy - fajne miejsca na spacery , a nie ulice chodniki i pełno samochodów :D Tylko , że ja mam bliżej do miasta.
    Widzę , że mała umie już bardzo dużo ! Gratuluję :D
    Kocham Twoje filmiki i mogę oglądać po tysiąc razy :P

    OdpowiedzUsuń
  3. April jest urocza. :)

    Jeżeli chodzi o socjal, to ja na Władysławowo narzekać nie mogę. Jest tu prawie wszystko, a jak czegoś nie ma, to znajduje się w okolicy (z reguły znajdujemy to w Trójmieście). :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kaja i April to wspaniałe psy ! Zazdroszczę normalnie !^^ a ile zajęło ci nauczenie tych sztuczek Kai i April ?

    OdpowiedzUsuń
  5. April jest cudowna !! Ten filmik-wow :P Według mnie powinnaś zostać treserką psów ;D Przez 3 tygodnie tyle - ohoho nieźle ! Zazdroszczę. :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepiej stawiać sobie mniejsze cele, wtedy bardziej będziemy cieszyć się, jeśli uda nam się je zrealizować. Małymi kroczkami, ale w końcu się uda i wbrew pozorom będzie sprawiać więcej fun'u niż jakby wszystko miało być na już ;).

    Niestety właściciele szczeniąt mieszkający w miastach mają o tyle dobrze, że nie muszą jakoś specjalnie wysilać się o wyszukiwanie "atrakcji" dla swoich maluchów, bo one tam po prostu są. Dobrze by było, jakbyś jednak wpadała w miarę możliwości do takich miejsc. Ja również nie mieszkam w mieście, do stolicy jeździłam już z 8 tygodniową Giną autobusem ;).

    A co do frisbee, to nawet jakby mój 4 miesięczny szczeniak miał super aport, to wstrzymałabym się jeszcze jakiś czas z rollerami. Rollery nie są raczej długim etapem, nie chcemy przecież utwierdzać psa w przekonaniu, że frisbee zawsze będzie podejmować z ziemi. Potem może mieć problemy z wyskakiwaniem do dysków.

    Po obejrzeniu filmików stwierdzam, że April jest mega uroczym szczeniaczkiem :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę , że każdy właściciel ma chwilę zwątpienia w swojego psa.
    Co do socjalu może byś dojeżdżała do Wrocka autobusem ?
    Filmik super.Uwielbiam oglądać takie szczylki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie filmiki. Na pewno wiele razem osiągniecie w świecie psich sportów... Powodzenia.
    No niestety ja też mieszkam na wsi i wiem, że to ma i plusy i minusy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny ten twój papiś. Niech Wam się dobrze żyje! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chwila zwątpienia w psiaka, wydaje mi się normalną reakcją ;) Ale oby ci się to nie zdarzyło więcej ;D

    Pozdrawiam i życzę sukcesów !

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wam dziewczyny idzie. Dużo się udało w naprawdę krótkim czasie, jeszcze zdążycie dać niejeden popis. Byle na spokojnie, bez pośpiechu i frustracji.
    Super psice bawią się wspólnie, dobrze, że kontakt między nimi nie stanowi problemu.
    Powoli do przodu. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem już co powiedzieć, wszyscy nade mną napisali już chyba wszystko, mogę powtórzyć tylko jedno:
    Jesteście naprawdę wspaniali i niech się Wam powodzi :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. April to cudowny psiak!
    Bardzo fajny filmik! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szybko te 3 tygodnie zleciały ; ) April robi postępy i to duże. Nie ma się co śpieszyć ze wszystkim na raz. Młoda jest na świecie dopiero kilka miesięcy (?), na pewno dasz radę nauczyć ją tego czego chcesz, a mała jak widać szybko łapie o co chodzi. Życzę Ci dalszych sukcesów i udanej socjalizacji ; )
    Pozdarawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję postępów z April :)
    Początki zwykle są trudne. A potem bywa łatwiej ;)
    Świetnie, że dziewczyny się dogadują ze sobą.
    Życzę powodzenia w pracy z małą ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny filmik, widać, jak April się rozwija, jest cudowna :) Z czasem pewnie nabierze pewności siebie, życzę powodzenia w dalszej współpracy i socjalizacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też mieszkam na wsi. Superowy filmik.Pozdrawiam.
    P.S Przepraszam, że tak dawno nie zaglądałam, ale miałam zepsuty komputer.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziewczyno, weź się w garść i nie popełniaj tego samego błędu co ja. Jeśli nie będzie socjali już teraz, zapomnij o magicznych zawodach czy wystawach. Z Locą nie jest źle, funkcjonujemy normalnie, ale i hodowca i my nie pomyśleliśmy wcześniej o ostrej socjalce, i daliśmy jej, hmm... Zastrzyk emocji. I tyle.
    Więc wyjdź na autostradę i ćwicz chodzenie przy nodze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko, że ja wiem, że mam ją socjalizować. Sołłł...

      Usuń
    2. Sołłł... Popróbuj różnych wariacji. Postaw sprawę przed rodzicami... Naprawdę nie macie żadnych możliwości?

      Usuń
    3. O matko, pewnie że mamy! Co jak co, ale jeszcze nie zgupiałam i wiem jak socjalizować psa ;) Tylko o to mi chodziło.

      Usuń
  19. Mam małe pytanko. Może ktoś wie jaki jest tytuł ostatniej piosenki w filmiku? Szukam jej już od paru dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marianas Trench - All To Myself

      Usuń
    2. Dziękuję. Bardzo mi na niej zależało.

      Usuń
  20. Witaj :) wspaniałe zdjęcia :) filmik wspaniały :) ile April już umi :)Życzę dalszych sukcesów :) oczywiście kliknełam na link :) Pozdrawiamy:Ewa,Goldi i Ivo :)

    OdpowiedzUsuń

NIE REKLAMUJ SIĘ W KOMENTARZACH!!