wtorek, 27 grudnia 2011

Podniosłyśmy poprzeczkę !

Cofaj.
Był to nasz odwieczny problem. Kaja za nic nie chciała zrobić ani jednego kroku w tył bez mojej pomocy. Jednak niedawno odkryłyśmy genialną metode na nauczenie się slalomu tyłem! (Ze zwykłym cofaniem nadal mamy problem:/)
Metoda polega na tym, że najpierw uczymy psa "wślizgiwania" się między nogi, za pomocą znanej już komendy "obrót", następnie przechodzimy do etapu gdzie wykonujemy jeden ślisk za drugim,a tym samym obroty przekształcają się w normalne chodzenie tyłem. Film nagrany przed chwilą, nauka slalmomu tyłem:
 
Jednak jak wszystko co stworzone dla ludzi, ma to też swoje złe strony :( Przez to, że uczyłam Kaje tego metodą "obrotową" zamiast ładnie się kręcić tak jak kiedyś ona odpierdziela cofanie. Chociaż slalom tyłem zaczęłam sygnalizować inaczej niż obrót, jej i tak nie wychodzi już taki piękny spin. Jeśli chce, żeby suczka zrobiła ładny obrocik muszę trzymać rękę niżej, a to nie wygląda fajnie :/ Macie jakiś pomysł jak z powrotem nauczyć ją obracania się? Może po prostu trzeba zacząć naukę tej sztuczki od nowa..





13 komentarzy:

  1. Kaja jest prześliczną sunią. Zauroczyła mnie swoją urodą od początku.

    Jeżeli chodzi o obrót, to zależy od psa... możesz zacząć uczyć ją tej sztuczki od nowa, a możesz po prostu nagradzać sunię tylko za idealne obroty. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje mi właśnie też sie podoba a jak dla mamy pokazałam to powiedziała co to a ja no taka poręcz oj mamo nie znasz sie na fotografii a mama no jak ktoś lubi rdze to tak oj weź xd.
    A Kaja jest śliczna ;)
    faje zdjęcia ;D
    pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne zdjęcia ;>

    Rzeczywiście podniosłyście poprzeczkę .

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze zachwycasz. Slalom tyłem... no cóż. Ja na szkoleniu widać w ogóle się nie znam. Nie potrafię nawet nauczyć shih-tzu przychodzenia na komendę. To zdjęcie pod choinką jest genialne. Kaja wyszła ślicznie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na twoim miejscu bym zaczęła naukę komendy od nowa i powtórzyła wszystkie dokładnie , aby się Kaji nie popieprzyło ;p Ale piękniutkie foteczki ! Ja takich nie umiem robić ;/ Kaja jest urocza ! Zapraszam do mnie :
    http://baja0799-pamietnikksiezniczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, słodka jest Twoja sunia Kaja :**

    Pozdrawiamy :**

    Obserwujemy...??

    Zapraszamy do nas. :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę powodzenia :)

    Najlepsze jest to zdjecie koło choinki !!

    A na tym ostatnim zdj. to są kosteczki z biedronki za 7 zł ?
    Bo właśnie Figa je ma i zastanawiam sie czy to te ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna ;)
    Dzięki za zajrzenie do nas, odwdzięczmy się ;)
    Uściski dla suni od Neski i Wiki ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie... przynajmniej ich tam nie kupowałam.. Ale może podobne.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja Zmo uczyłam obrotu od nowa, gdy chciałam żeby był szybszy. Bo obracała sie tylko za moją ręką przy nosie..
    Zaczęłam od klikera, pół obrotu i klik.. i jakoś później tak wyszło, że pies obraca się tak, jak widać tu: http://www.youtube.com/watch?v=qAQ8FMqovGY&list=UU4Ds2zMrRFcbbDZJsZj20Ng&index=4&feature=plcp
    w 1:12 :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie wam idzie. Zazdroszczę ci, że twój psiak umie tak dużo sztuczek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem, tak chyba trzeba nauczyć ją tego od nowa, ale z drugiej strony jeśli nauczy się obrotu to może nie robić slalomu do tyłu. Ja sama nie wiem:(. Pozdrawiam i fajny filmik.

    OdpowiedzUsuń
  13. 21.07.2012

    Gabi wy macie tyle tych blogów , że coróż ja znajduje nowy blog o tobie i kajuni ? już mam ich w ulubionych zapisane 32blogi o was ? nolmalnie masakra ?

    pozdrawiam iwona odpowiedz

    OdpowiedzUsuń

NIE REKLAMUJ SIĘ W KOMENTARZACH!!